Акція « Не зривай первоцвіти»
Акція « Не зривай первоцвіти»
І . Проблема
Збереження розмаїття рослинного світу України.
Проблемні запитання:
- які рослини називають первоцвітами?
- які первоцвіти зустрічаються у довкіллі вашого регіону?
- чому не можна зривати первоцвітів?
ІІ. Планування
1.Пошук інформації про первоцвіти свого регіону та заходи по їх збереженню.
2.Створення продукту.
Підготовка матеріалів до презентації міні – проекту у вигляді «Лепбука»
3. Презентація. Самооцінка міні – проекту.
ІІІ. Пошук інформації та її систематизація
А. Корисна інформація
Ще тільки весна на порозі, а природа вже пробуджується. Первоцвіти – це рослини, які починають квітнути ще наприкінці зими. З першим потеплінням вони стрімко викидають свої квітконосні пагони. Ці рослини першими зустрічають весну і тішать нас своєю красою.
Ні сніг, ні морози не знищують ці добре пристосовані рослини. Але люди – їхній справжній ворог. Перше, що хочеться зробити з цим дивом, - підійти і зірвати. Хочеться створити весняний настрій вдома. Мати букетик первоцвітів на столі. Він служить маленьким нагадуванням весни. Ми не замислюємось , якої непоправної шкоди завдає природі наша примха. Ми насолоджуємося прекрасною миттю. Зірвемо кілька квіточок. Зберемо букетик. Поставимо в вазу. А через декілька днів викинемо його на смітник. То яка з цього користь?
За короткий термін весняні квіти мають вирости. Відцвісти, утворити насіння, зробити запас поживних речовин. Якщо ми зриваємо первоцвіт, він не може утворити насіння. Наступного року не знайдемо цю рослину там, де зірвали. Вона буде квітнути не раніше ніж через 7 років. Так з кожним роком первоцвітів стає все менше.
Щорічно за лютий – березень в Україні людина знищує близько 20 мільйонів первоцвітів. Тому всі первоцвіти занесені до « Червоної книги України».
Червона книга містить перелік видів рослин і тварин, які знаходяться під загрозою зникнення та підлягають охороні. Збір або знищення червонокнижних рослин карається законом.
До уваги!
Милуйтеся первоцвітами в лісі. Поговоріть з ними . Зробіть свій внесок в охорону довкілля. Не купуйте! Не рвіть, а фотографуйте! Не витоптуйте!
Пам’ятайте!
Первоцвіти мають естетичне і практичне значення. Перші вісники радують око людей. Бджоли, джмелі, метелики , збирають їх нектар і пилок. Мурашки з’їдають частину насіння. Первоцвіти лікують і їх і нас.
Б. Опрацювання додаткової літератури
В. Обробка інформації
4. Продукт , створений у процесі вирішення поставленої проблеми.
Продукт « Лепбука»: малюнки, вірші, загадки, казка, саморобні вироби.
5. Презентація. Самооцінка міні – проекту.
Усний виступ за складеним планом.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Розмова двох голівок капусти.( Урок з використанням технології розвитку критичного мовлення)
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
1. Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь , який об’єкт буде предметом сьогоднішньої розмови.
Сто одежин і всі без ґудзиків.
2. «Мозкова атака» ( метод кубування)
- Давайте зараз згадаємо все, що ми знаємо про капусту. І в роботі нам допоможе наш куб.
1. Опишіть капусту( форма, розмір, колір)
2. Порівняйте капусту ( на що схожа, чим відрізняється)
3. Які асоціації викликає у вас капуста?
4. Проаналізуйте( з чого зроблена, як росте, з чого складається, який орган ми вживаємо в їжу)
5. Найдіть застосування капусті.
6. Проведіть аргументи «за» і « проти»
ІІ. Засвоєння вивченого матеріалу.
Сьогодні ми будемо описувати капусту, будемо вгадувати настрій капусти.
- Якщо ми будем проводити різні припущення, ким ми будемо з вами? (дослідниками., критиками)
У нас дві голівки капусти. Уважно розгляньте їх.Вони однакові? Чим вони відрізняються?( діти описують і порівнюють)
Одна велика, інша маленька. Одна гладенька. Інша розкуйовджена. На кого вони схожі.( різні версії дітей і всі ми приймаємо)
Давайте, як у казці , вони зможуть говорити, але все ж таки будуть капустинами.
Спробуємо з вами за виглядом дізнатися характер наших капустин.
Спробуємо дізнатися, де наші друзі познайомилися( на базарі, на кухні, в магазині, на вулиці, в сумці, по дорозі)
Давайте подумаємо. Як вони могли зустрітися?(різні припущення)
А скажіть будь ласка. Чи могла капустина вирости на грядці така розтріпана( йшов дощ, вітер сильний)
А в’ялі листочки можуть бути в капустини на грядці? ( так, немає дощу)
5. Колективна творча робота. ( в групах)
- Попробуйте догадатися,про що говорять наші капустини ?
6. Презентація групами своїх робіт.
ІІІ. Підсумок уроку.
-Який вид завдань вам сподобався найбільше?
- Якими рисами характеру ви хотіли б наділити наших героїв?
Образотворче мистецтво « Я малюю свій автопортрет»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.Повідомлення теми.
Людство пройшло великий шлях розвитку, було найдено багато відкритів. Але залишилась сама цікавіша головоломка – сама людина. Її фізичні якості, психічні, сама душа людини, її емоції Кожна людина впершу чергу повинна пізнати себе, а щоб навчитися бачити , треба побачити себе з боку: оцінити свій зовнішній вигляд, поведінку, окремі риси характеру.
Сьогодні ми спробуємо побачити себе з боку.
ІІІ. Психологічні вправи
1. Хто я? ( фронтальна робота, з метою описати себе. Діти використовують такі риси характеру як: інтереси, почуття і кожне речення починають з займенника Я)
2. Психологічний автопортрет(групова робота)
Що таке портрет? А що таке автопортрет?Зараз ми з вами спробуємо створити наш колективний автопортрет
Перед вами таблиця. Ви повинні заповнити в групах
За що мене можна За що мене можна
Любити? Насварити?
3. Мімічна гімнастика
Кожна людина в певній ситуації виражає свій емоційний стан. Ми можемо спостерігати його в вираженні обличчя.
Покажіть мімікою здивування, страх, байдужість. А тепер посміхніться.Яка це емоція? Що вона нам дає? Посмішка пасує всім.
4. Гра « чарівний мішечок»
- Який у вас зараз настрій? У мій чарівний мішечок можна заховати всі негативні емоції: злість, образу, гнів, печаль.А з нього можна взяти позитивні емоції – доброту, увагу, милосердя, бажання допомогти.
-Ви хочете щось покласти до мішечка, або щось взяти?
-А зараз я хочу запропонувати вам намалювати свій словесний автопортрет . Зробіть це , будь ласка, за допомогою методики « Сенкан»
1. Я ( прізвище, ім’я)
2. Прикметники( який я?)
3.Дієслова( що я роблю для себе і оточуючих)
4. Речення
5. Синоніми до теми.
5. Створення автопортрету олівцями.
6. Підсумок уроку
Хто вважає, що йому вдалося побачити себе зі сторони?
А хто хотів би вивчати себе і далі? Чому?
Коментарі
Дописати коментар